Misiune

MISIUNEA FACULTĂȚII

Misiunea Facultății de Istorie, Filosofie și Teologie a Universității „Dunărea de Jos” din Galați este aceea de a armoniza procesul educațional (componenta didactică) cu rezultatele activității de cercetare științifică (componenta de cercetare ştiinţifică), având drept scop final transferul cunoașterii către societate, prin formarea de specialiști competitivi pentru piața eauropeană a muncii, în următoarele domenii: istorie, filosofie, teologie, artă sacră, sociologie, resurse umane, relații internaționale și studii europene. Misiunea facultății se aliniază astfel cu aceea a Universității „Dunărea de Jos” din Galați, din care face parte.

Componenta didactică. În domeniile enunțate, facultatea își asumă misiunea de formare iniţială şi formare continuă la nivel universitar şi postuniversitar, pentru a satisface nevoia de inserţie profesională și dezvoltare personală a individului, nevoia de competenţă a mediilor socio-economic, cultural și educațional. Pentru realizarea misiunii, facultatea derulează programe de învățământ superior adaptate la standardele europene în domeniu, vizând formarea competențelor fundamentale, conform cerințelor calificărilor universitare și profesionale, respectiv Cadrului Calificărilor Profesionale din România. Pregătirea se realizează în cadrul programelor de studii universitare de licență „Istorie”, „Filosofie”, „Sociologie”, „Resurse umane”, „Relații internaționale și studii europene”, „Teologie ortodoxă asistenţă socială”, „Artă sacră”, precum și în cadrul programelor de studii universitare de masterat: „Geopolitică și interferențe sociale și culturale est-europene” (domeniul „Istorie”, interdisciplinar cu domeniile „Filosofie” și „Sociologie”), „Managementul resurselor umane” (domeniul „Sociologie”) și „Spiritualitate ortodoxă și asistență socială” (domeniul „Teologie”). Oferta educațională este flexibilă, adaptată cerinţelor pieței muncii din România și Uniunea Europeană. Programele și modulele de studii sunt compatibile cu standardele naționale și europene în domeniu care plasează studentul în centrul procesului didactic. Modalitățile prin care facultatea urmărește realizarea acestei componente a misiunii sale sunt: dezvoltarea personalității studentului prin formare inițială și continuă, dezvoltarea deprinderilor și competențelor fundamentale, de specialitate și transversale, continuarea studiilor (parcurgerea celor trei cicluri de studii în cadrul instituției) și capacitatea de autoinstruire, orientarea studentului către autoevaluarea nevoii de formare continuă, furnizarea de modele profesionale și umane.

Componenta de cercetare ştiinţifică. În domeniile enunțate, facultatea generează cunoaștere științifică, pe care înțelege să o valorifice prin integrarea în cadrul procesului educațional şi să o disemineze astfel către întreaga societate. Totodată, își asumă sarcina de a pregăti studenţii pentru desfășurarea activităților de cercetare ştiinţifică. Cercetarea științifică desfășurată de cadrele didactice se face individual sau în colective de cercetare conform planului de cercetare științifică al facultății gestionat de centrele de cercetare ale facultății, pe baze contractuale sau necontractuale, prin colaborare internă, naţională şi internaţională. Modalitățile prin care se realizează valorificarea rezultatelor activității de cercetare sunt diseminarea prin intermediul manifestărilor științifice cu caracter național și internațional (organizate inclusiv de facultate), publicarea de studii și articole în reviste indexate în bazele de date internaționale recunoscute de CNATDCU pentru ficare ramură de știință, editarea unor reviste proprii, indexate în bazele de date internaționale recunoscute de CNATDCU, publicarea unor monografii de specialitate și rapoarte de cercetare. Cercetarea ştiinţifică a studenţilor este valorificată în cadrul cercurilor științifice și diseminată prin intermediul manifestărilor științifice adresate studenților, masteranzilor și doctoranzilor, activitățile de elaborare a lucrărilor de finalizare a studiilor, precum și prin publicare în paginile revistei științifice studențești a facultății.

Prin asumarea acestor standarde de calitate, programele de studii ale facultății se integrează în Spaţiul European de Învăţământ Superior (European Higher Education Area), precum şi în Spaţiul European de Cercetare Ştiinţifică (European Reseach Area).

Valorile pe care se fundamentează misiunea facultății sunt: integritatea morală, competenţa profesională, respectul faţă de muncă, respectul pentru istorie și tradiție, deschiderea față de gândirea critică și analiză, prețuirea dialogului și a toleranței, afirmarea Ortodoxiei, educarea frumosului și a simțului artistic, armonizarea interesului individual cu cel colectiv, responsabilitatea socială, spiritul civic, integrarea în structurile educaţionale europene.

Facultatea îşi îndeplineşte misiunea prin realizarea următoarelor obiective: implementarea și îmbunătățirea permanentă a sistemului intern de asigurare a calităţii; dezvoltarea unei culturi instituţionale care să implice întreaga comunitate academică în funcționarea sistemului intern de asigurare a calităţii; evaluarea și îmbunătățirea permanentă a calităţii serviciilor educaţionale furnizate societății; integrarea tehnologiilor informaţionale şi de comunicare moderne în procesul educațional; asigurarea egalității de șanse pentru studenții cu posibilități materiale reduse; consultarea periodică a studenților și implicarea lor în activitățile extra-curriculare ale facultății; sprijinirea activității asociațiilor studențești și a proiectelor pe care le desfășoară atât în spațiul academic, cât și în comunitate; adaptarea competențelor profesionale ale absolvenților la dinamica pieţei forţei de muncă și la nevoile societăţii moderne, bazate pe cunoaştere, prin reevaluarea continuă a planurilor de învățământ și a conținutului fișelor disciplinelor; perfecţionarea învăţământului bazat pe ECTS, pentru a asigura mobilitatea studenţilor între programele de studii, precum şi recunoaşterea internaţională a diplomelor acordate; armonizarea activităţilor didactice cu cele de cercetare științifică în cadul ciclului II de studii (master); înființarea unui nou program de studii în cadrul Școlii doctorale de științe socio-umane; perfecţionarea continuă a personalului didactic; dezvoltarea cercetării ştiinţifice, atât sub aspect cantitativ, cât și sub aspect calitativ; modernizarea și dezvoltarea continuă a bazei materiale; implicarea în proiecte de dezvoltare socială, economică, culturală la nivel regional şi naţional, prin activităţi de formare continuă, expertiză și consultanţă; îmbunătățirea continuă a eficienţei actului de management.

 

Decan,

Prof. univ. dr. Cristian Nicolae Apetrei